Påskägg nr 2

Veckan fortskrider och vi fortsätter ägga upp oss.

I många hem är det vanligt att äta smörgås/mackor/frallor/bröd lite titt som tätt. Självklart ska man äta bröd, men som med allt annat ska man äta det då och då samt äta det med måtta helt enkelt. Men något man kan fundera över om man tycker om att äta smörgåsar är att en smörgås kan se ut på många sätt. Röd paprika är en supergod ersättning för bröd, speciellt om pålägget är riktigt gott, så nedan följer ett recept på mackor där mackan inte är ett bröd! Med tanke på påsken innehåller receptet naturligtvis även ägg. Testa receptet nedan och avnjut som ett mellanmål där du hittar en bra mängd proteiner, nyttiga fetter och långsamma kolhydrater som håller blodsockret på en jämn nivå.

Paprikamackor med ägg och avokadosallad (2 portioner)

2 hårdkokta ägg

1 avokado

3-4 msk majonnäs

2 röda paprikor

1 dl valnötter

Blekselleri

Salt och peppar

Ruccolasallad

Grovhacka avokado och ägg och blanda med majonnäs. Smaka av med salt och peppar. Fördela röran över bitar av paprika. Toppa med valnötterna och skivad blekselleri. Lägg upp alltsammans på en ruccolabädd och servera.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s