Bearnaisesås på kvarg

 

Här är ett alternativ till den vanliga kaloritäta Bearnaisesåsen.

3–3,5 dl kvarg
2 äggulor
1 msk vitvinsvinäger
Dragon & persilja efter tycke och smak. Torkad eller färsk.
Salt & vitpeppar

Vispa äggulorna och blanda sedan i samtliga ingredienser. Krydda därefter med dragon, salt, vitpeppar och persilja efter smak. Servera!

Annonser

Lunchtips!!

biff

Biffsallad – 4 portioner

Näringsvärde: 360 kcal, 30 g kolhydrater, 31 g protein, 11 g fett

Ingredienser: 500 gram lövbiff

Marinad: 1 liten röd spansk peppar 1 msk riven ingefära (cirka 1 cm) 1 msk limejuice 2 msk olivolja 1 vitlöksklyfta ½ msk soja 1 msk asiatisk fisksås 1 paket glasnudlar (100 g) 200 gram sockerärter 75 gram salladslök ½ paket grön sallad, ex. cosmopolitan, romansallat Sesamfrön och Koriander

Gör så här:

  1. Riv ingefära och vitlök. Finhacka chili.
  2. Blanda samman alla ingredienser till marinaden i en plastpåse.
  3. Strimla rostbiffen och lägg den sedan i marinaden. Ju längre tid den får ligga desto bättre!
  4. Koka nudlarna enligt anvisningarna på förpackningen. Spola kallt.
  5. Stek rostbiffen i marinaden.
  6. Skär salladslök, tomater och sallad i mindre bitar.
  7. Blanda nudlarna och grönsakerna. Servera rostbiffen till.
  8. Toppa salladen med sesamfrön och koriander.

Planeringsdag inför hösten!

I torsdags träffades Bibban, Anna-Lena, Malin och jag (Anna-Karin) på Hellidens slott för att planera inför hösten. Det blev en väldigt lyckad dag med god slottslunch och mycket bra idéer hur vi ska jobba vidare i höst. Tyvärr blev det ingen bild på oss alla fyra. Vi var helt enkelt för fokuserade på arbetet;)  Men vi kan lova en del spännande Happenings och nyheter att se fram emot….

På fredag 17/6 kl 17.00-20.00 inviger vi våran nya fina altan med After Gym. Vi bjuder på grillade hamburgare och Malin styr upp ett cykel/styrkapass mellan 16.30-17.30.

Trevlig helg på er allihopa!!!

VARFÖR TRÄNA CORE?

  1. Du blir fysiskt starkare
  2. Du får mindre smärta i ryggen
  3. Löpningen blir enklare
  4. Du presterar bättre i de flesta idrotterna
  5. Du får en plattare mage
  6. Du blir mer rörlig
  7. Skaderisken minskar
  8. Eftersom den tvära bukmuskeln fäster vid diafragman blir andningen lättare
  9. Du förbättrar din koordination
  10. Du får bättre balans

core-muscles

 

Sommarformen!!

Nu är det bara tre veckor med sommarformen. Ni är många som hänger i och kämpar på.

Vill ni ha en riktig genomkörare för kroppen ska ni boka er på onsdagens utepass med Sara. Styrka och kondition varvas och du lägger din egna ribba hur jobbigt det ska va.

what doesnt kill you   Ha det fint!!

Fördelar med styrketräning

Här kommer en lista på saker som bla händer med din kropp och knopp när du regelbundet tränar styrketräning.

  • Ökad muskelmassa
  • Minskad fettmassa
  • Ökad basalmetabolism
  • Minskad ländryggssmärta
  • Minskad smärta vid ledförslitning, artros
  • Förbättrad blodsockerreglering
  • Förbättrade blodfettvärden
  • Ökad bentäthet
  • Ökad självkänsla och fysisk självbild

Tänk va fantastiskt det är med träning!!!

Styrketräning-gammal-345x500